Get Adobe Flash player


Naturalma program

A Naturalma® Program faiskolánk egyedülálló kezdeményezése, mely alap filozófiánkkal - „harmóniában a természettel” – összhangban van. A velünk kapcsolatban álló termelők az elmúlt években rávezettek minket, hogy valami mást, valami újat kell csinálnunk az almaoltványok piacán, hogy ezáltal ők is valami újjal tudjanak megjelenni a fogyasztóik előtt.

A trendek alakulásából az elmúlt öt évben éreztük, hogy csak olyan almafajták oltványaira van kereslet, melyek alacsony önköltségi szinten termelhetők. Tehát vagy kiegyenlítetten sokat teremnek sok év átlagában, vagy alacsonyabb ráfordítások mellett valósítható meg a növényvédelmük, ezáltal alacsonyabb költség szinten termelhetők. Ezekben az években főleg az Idared, a Florina és a Golden klónok voltak értékesíthetők, miközben a zöld fajták (Granny, Mutsu), az alternanciára hajlamos fajták (Jonagold klónok) és a varasodás érzékeny fajták (Gala klónok, spurok) kereslete csökkent.

Ezért 2009-ben a cégen belül, alakítottunk egy innovációs csoportot, új munkatársak bevonásával. A csoport feladata a Holland Alma Kft fajtainnovációjának kidolgozása és megvalósítása lett. Új munkatársaink a következő feladatot kapták: találjanak bárhol a világon olyan almafajtákat, melyek betegségekkel – elsősorban varasodással – szemben ellenállóak, jól tárolhatóak, küllemük tetszetős és ami a legfontosabb; kiváló ízzel és beltartalmi paraméterekkel rendelkeznek. Célunk az volt, hogy a jelenleg hazánkban termesztett fő almafajtáknak megtaláljuk a betegségellenálló alternatíváját.

Az innovációs csoport Naturalma® Programnak nevezte el új feladatát és első lépcsőben levédette a Naturalma® logót. Munkatársaink 2009 őszére 60 új almafajta gyümölcsét hozták be tárolási és kóstolási próbákra. Ezek mellé kontrollként 10 más európai fajta gyümölcsét is tesztelés alá vettük a kóstolási próbákon. A kóstolási próbákon és küllemi bírálatokon kiválasztásra került a Luna, a Sirius, az Orion, a Rozela és a Red Topaz fajta. Ezzel párhuzamosan megkezdődött a fajták kizárólagos magyarországi szaporítására és forgalmazására vonatkozó szerződések előkészítése és kezdetüket vették a szaporítások is. 2010-ben megtörténtek a szerződéskötések és a fajták hazai bejelentése, valamint elkezdődött a nagyobb volumenű szaporítás.

A Naturalma® Program tíz éves kereskedelmi, pénzügyi és marketing tervvel rendelkezik. Két év előkészítő munka után, először 2010 novemberében jelentünk meg új kezdeményezésünkkel a szakmai közönség előtt. Új fajtáinkból kóstolókat szerveztünk az almatermelőknek, akik a próbák eredményei alapján visszaigazolták választásunk helyességét. A Holland Alma Kft ezen a ponton azonban nem áll meg, mert új fajták honosítása korábban is történt már, de ez önmagában még nem lehet sem a mi, sem a termelőink sikerének záloga. Ehhez hatékony fogyasztói marketinget is kell társítani! Ez, illetve még ennél is több a Naturalma® Program.

A Naturalma® Program céljai:

Termelői klub-on keresztül történő, egységes megjelenésű, márkázott, újdonság értékű almagyümölcs termelése, ellenőrzött körülmények között, központi marketingtevékenység mellett, melynek forrását a faiskola teremti elő. Naturalma® Klub tagnak lenni presztízs. A Naturalma® fajták termelése önmagában prémium kategóriás termék előállítását célozza, de a klubon belül tervezzük bio szekció létrehozását is – mivel az új fajták bio termesztésre is alkalmasak – ami egy még magasabb hozzáadott értékű gyümölcs kategóriát jelent.

A program keretén belül a termelők védelme érdekében limitálni kívánjuk az egy fajtából telepíthető országos ültetvényméret felső határát 350 ha-ban. A Naturalma® Klub-on belül az öt új fajta használatával tehát összesen 1750 ha ültetvény eltelepítése válik lehetővé. Ez a jelenlegi hazai ültetvényfelület 4-5%-a, termésmennyiségben pedig a jelegi almatermelésünk 6-8 %-a. Ez a célkitűzés reális és teljesíthető!

A Naturalma® oltványok árából a Holland Alma Kft darabonként 150 Ft-ot marketingtevékenységre fordít, 50 Ft-ot pedig új fajták nemesíttetésére és felkutatására szán. A tervezett ültetvényfelület létrehozását a következő tíz évre tervezzük, évi 150-200.000 db oltvány eltelepítése mellett, ez 23-30 millió Ft reklámra fordítható elkülönített alapot jelent éves szinten!

A Naturalma® marketing első lépcsőjében az almatermelők tájékoztatása a legfontosabb feladat. 2010 novembere óta faiskolánk folyamatosan nyilvános almakóstolókat tart termelő körének, valamint elkezdte a fajták ismertetését a mezőgazdasági és kertészeti folyóiratokban. Az első három hónap marketingmunkájának eredményeként 2011-es őszi alma oltvány árualapunk 45%-a talált gazdára a Naturalma® Klub első négy tagjánál. A 2011-es első Naturalma telepítések után az első komolyabb mennyiségű Naturalma gyümölcs árualap 2014 őszén fog jelentkezni. Célunk, hogy az árualap megjelenésével hatékony tömegmédiában lefolytatott reklámtevékenység eredményeként a Naturalma® márka már a megjelenés pillanatában keresett, majd kedvelt termék legyen.
Reklámtevékenységünk kiterjedhet az egészségi és oktatási intézményekre is, mivel egészségvédő termékként itt is reklámozható. A Naturalma® fajták külön honlapot is kapnak, melyen a fogyasztók tájékoztatása és akár a gyümölcs előrendelése is megtörténhet. Tervezzük a kereskedelmi televíziókban és tematikus csatornákon történő reklámok megjelenését, a fogyasztási helyeken, hipermarketekben történő direkt reklámozást, a női és hobbymagazinokban történő megjelenést. Szeretnénk, hogy a Naturalma® az árualap megjelenésének pillanatában keresett hiánytermék legyen. Ilyen, célzottan almát reklámozó, ráadásul több fajtát egy márkanév alatt népszerűsítő reklámtevékenység még nem volt Magyarországon! A reklámtevékenység előkészítése érdekében eddig két nagyváros, (Debrecen és Nyíregyháza) gyümölcs vásárlói körének fogyasztói szokásait mértük fel. E tevékenységünket további nagyvárosokra kiterjesztve 2011 során tovább folytatjuk.

Az almatermelők tudják, hogy a Granny Smith fajta népszerűségét az egyik fogkrém márka indirekt hatásának köszönheti. Mióta a kereskedelmi televíziók nem játsszák ezt a reklámfilmet, a Granny oltványai és gyümölcse iránti érdeklődés visszaesett. A fogyasztói felmérések azt mutatják, hogy a vásárlók többsége, csak a régi almafajtákat ismeri, azokat is csak felületesen. Az utóbbi egy-két évtizedben megjelent fajták közül, csak a Gálát tudják megemlíteni. Mi okozhatja ezt? A Gála klónok minden különösebb reklám nélkül, kizárólag az ízük miatt vívták ki a fogyasztók elismerését. Az új Naturalma® fajták kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont (az ellenállóképesség, küllem és tárolhatóság mellett) éppen a kiváló ízvilág volt. (Nyilvános, termelők részére tartott Naturalma kóstolóink bírálati eredményei honlapunkon megtekinthetők.) A Naturalma® Klub-ot választó termelők tudják, hogy, ha a kiváló ízvilág és küllem, megfelelő marketing támogatást kap, akkor fajtáink és az azokat választó termelők sikerre vannak ítélve!



hungary english german

Ha szeretne naprakész információkhoz jutni,
iratkozzon fel hírlevél listánkra!

Az Ön e-mail címe:*
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
Jelölje meg, hogy miről szeretne hírlevelet kapni:
Naturalma
Svéd energiafűz
Gyümölcsszaporító anyagok
Erdészeti csemete